sobota, 30 listopada 2013

Spodnie sztruksowe

Właśnie skończyłam szycie spodni ze sztruksu. Wzór z Burdy 10/2001, model 105. Zrezygnowałam z kieszeni i zrobiłam inne wykończenie górnego brzegu - zamiast lamówki ze skosu - wszyłam prosty pasek, zapięcie na haczyk. Spodnie mają podwyższony stan i zachodzą dość wysoko  na plecy, tak, jak chciałam, żeby było w nich ciepło :)
Pierwszy raz szyłam "prawdziwy" rozporek z przodu. Opis w Burdzie niewiele mi mówił, więc poszperałam po internecie i znalazłam taki filmik, który mi pomógł. Oczywiście musiałam odwrócić strony, bo szyłam przecież damskie spodnie :)
Instruktaż szycia rozporka w męskich spodniach:


Tkanina to sztruks kupiony w sklepie internetowym. Niestety, okazało się, że jest elastyczny wzdłuż, co mnie zaskoczyło i miałam trochę problemów z wszyciem suwaka, bo robiły się falbanki. Na szczęście z głównymi szwami maszyna sobie poradziła.
A oto spodnie, prosto spod igły, na razie na wieszaku. Kolor coś w rodzaju oliwki.



Generalnie jestem zadowolona z efektu :)

A tu spodnie na człowieku:



4 komentarze:

  1. Brawa za suwak, niby to to małe ale jednak męczy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, jak na pierwszy raz, wyszło całkiem nieźle. :)

      Usuń
  2. Wesołych świąt i worka prezentów pod choinką życzę:)!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewa, bardzo dziękuję i wzajemnie. :)

    OdpowiedzUsuń